A targoncák mögött rejlő rejtett munka

Flottakezelés

A targoncák mögött rejlő rejtett munka

A modern targoncák erős és megbízható berendezések, amelyek elengedhetetlenek az áruforgalom minél gördülékenyebbé tételéhez. Ezek a rendkívül hatékony eszközök azonban emberekre támaszkodnak. Először is a vezetőkre, akinek képességei óriási hatással vannak a teljesítményre. Másodszor, a szervizmérnökökre, akik gondoskodnak arról, hogy a targoncák folyamatosan teljesítsenek. Hogy betekintést nyerjünk ebbe az alapvetően támogató munkába, a Cat® Lift Trucks hálózat két technikusának, Mohammad Hashem Ayesh, a Jordan Tractor and Equipment Company villamosenergetikai mérnöke és Nicola Vassalli, az olasz CGM kereskedő bolognai kirendeltségének terepi technikusa, példáját vesszük.

 

A napi feladataikat az alábbiak szerinte írnák le:

Mohammad (M): A feladataim közé tartozik a szervizajánlatok készítése, az új targoncák helyes kezelési oktatás és üzembe helyezésének lebonyolítása, a tervezett és nem tervezett szervizfeladatok kezelése, valamint szükség esetén a hibaelhárítás.

Nicola (N): Harmadik szintű szakmunkásként, több mint 30 éves tapasztalattal a bolognai Bo Lift Trucks Srl-nél a targoncák karbantartásával és javításával foglalkozom.

 

A munkáltatóról és a szolgáltató szervezetről kérdezve, az alábbi válaszokat adták:

M: Vállalatunk jól ismert a gépek és berendezések szállításáról, de nagy erősségünk a kiváló szerviz- és karbantartási szolgáltatások nyújtása is. Szervizszervezetünk magasan képzett mérnökökből és technikusokból álló csapattal rendelkezik, akik elkötelezettek az Ön targoncáinak csúcsformában tartása iránt. Kínálunk rutinkarbantartást, javításokat, sőt, még vészhelyzeti meghibásodási segítségnyújtást is.

N: Úgy is mondhatnánk, hogy vállalatunk a targoncák értékesítésére, segítségnyújtására, karbantartására és bérlésére, valamint egyéb gépek széles skálájára specializálódott. Regionális fókusszal rendelkezünk, de az is előnyünkre válik, hogy a multinacionális Aprolis csoporthoz tartozunk.

 

Arról, hogy hogy is néz ki egy átlagos munkanap az alábbiakt említették:

M: Nos, általában egy csésze kávéval kezdődik, hogy felkészüljek az előttem álló napra. Amint megérkezem az irodába, megnézem a napirendemet, és rangsorolom a feladatokat. A nap folyamán sokféle munkát kell elvégezni. Ide tartozik a targoncák rutinellenőrzése, diagnosztizálás és hibaelhárítás, valamint a szükséges javítások elvégzése. Emellett ellenőrzéseket is végzek, hogy a targoncák megfeleljenek a biztonsági előírásoknak.

Néha ki kell mennem szervizbe vagy az ügyfelek telephelyére. Ez magában foglalhatja egy meghibásodás elhárítását vagy helyszíni javítások elvégzését. Mindig fontos, hogy az ügyfelek igényeinek kielégítése során gyors és hatékony legyek. Összességében a napom gyakorlati munkával, problémamegoldással és az ügyfeleink kiszolgálásával telik. Jóleső érzés tudni, hogy jól karbantartott targoncákkal segítem a vállalkozások zavartalan működését.

A nap végén befejezem a függőben lévő feladatokat, frissítem a nyilvántartásokat, és felkészülök a következő napi feladatokra. Nagyon fontos a pontos dokumentáció vezetése.

N: A munkanapom korán kezdődik, mivel körülbelül 50 kilométerre lakom az irodától. A maximális hatékonyság biztosítása és az ügyfeleink felé történő pontos kiszolgálás érdekében már reggel 8:00 órától kint találnak, ahol a gépek karbantartására és javítására összpontosítok. Az első megálló után tovább megyek a többi ügyfél felé Emilia-Romagna régióban vagy akár Veneto egyes részein. Egyórás ebédszünetet tartunk, és 17:00 óra körül végzünk, ha mindent befejeztünk.

 

Azt is megtudhattuk, hogy mit tartanak a leg kellemesebb résznek a munkájukban:

M: Nagyon sok élvezetes része van a targoncaszervizmérnöki munkámnak! Az egyik legjobb dolog az az elégedettség, amikor egy problémát kijavítok, és egy targoncát újra üzemképessé teszek. Olyan, mintha egy rejtvényt oldanék meg, és látom a munkám eredményét a gyakorlatban is. Szeretem a változatosságot is a napomban, a TA1-ek (műszaki elemzés) elvégzésétől a különböző problémák elhárításáig bármi előfordulhat. Ráadásul különböző emberekkel érintkezhetek, és kapcsolatokat építhetek velük. Mindig kifizetődő kiváló szolgáltatást nyújtani, és látni, hogy ez milyen pozitív hatással van a működésükre. Összességében nagyon élvezem a gyakorlati munkát, a problémamegoldást és azt, hogy jó változást hozhatok.

N: A szakmám egyik leghálásabb aspektusa az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolat és az elégedettség, amit a problémáik megoldása okoz. Szerencsére jól felszerelt szervizautókkal rendelkezünk, amelyekben minden szükséges eredeti alkatrész megtalálható, hogy minden problémát azonnal meg tudjunk oldani. Azokban a ritka esetekben, amikor nem tudunk, számíthatunk a Cat® Lift Trucks-ra, hogy a hiányzó alkatrész másnapra meglesz.

 

 Azt is megkérdeztük, hogy mire van szükségük, hogy a munkájukat megfelelően és jól tudják végezni:

M: Ahhoz, hogy jól végezzem a munkámat, szükségem van néhány kulcsfontosságú dologra. Az első és legfontosabb a szilárd technikai készségek és tudás. Ez kulcsfontosságú. Nagyban támaszkodunk a gyári képzésünkre és a jó dokumentációra. Mindkettő elengedhetetlen a targoncák hatékony diagnosztizálásához és javításához. Emellett a problémamegoldó mentalitás mindig nagyon hasznos.

A megfelelő szerszámok megléte szintén alapvető fontosságú. A diagnosztikai berendezésektől kezdve a speciális mérő-, beállítási és szervizeszközök lehetővé teszik a karbantartás és javítás hatékony elvégzését. A jó csapatmunka egy másik lényeges szempont. A kollégáimmal való együttműködés és a tudásmegosztás segít mindannyiunknak a fejlődésben és a jobb szolgáltatás nyújtásában.

Végül pedig fontos a megbízható háttér és támogatás. Ez magában foglalja a gyártó technikai támogatását, a csapatom segítségét, és azt, hogy számíthatok az erőforrások, például a gyári alkatrészek elérhetőségére. Ezek a tényezők biztosítják, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújthassam. Összességében azt mondanám, hogy a készségek, az eszközök, a csapatmunka és a támogatás kombinációja segít abban, hogy kiemelkedő teljesítményt nyújtsak a munkámban.

N: Ahhoz, hogy a legjobb teljesítményt nyújthassam, szükségem van az optimális munkaszervezésre, a hatékony információcserére és a kollégáimmal való szoros együttműködésre. Lényeges, hogy számíthassak erre a támogatásra. Az a támogatás, amelyet a Cat alkatrész-szervezettől kapunk, a magas teljes körű, első választási arányával, szintén nagyon megnyugtató.

 

Érdekesség képen megkérdeztük, hogy volt-e valamilyen különleges vagy furcsa tapasztalatuk munkájuk során:

M: Képzeld el ezt: A raktárba hívtak egy elektromos targonca javítási munkára. Amikor odaértem, valami nagyon furcsát vettem észre. A targonca úgy mozgott, hogy nem volt kezelője, mintha magától működött volna! A kábelköteg tökéletes állapotban volt, de kiderült, hogy az ügyfél véletlenszerűen megnyomott egy gombot, és elindított egy motorteszt üzemmódot, ami miatt a targonca meghibásodott és magától elindult. Olyan volt, mint egy vad kaland, amikor megpróbáltuk utolérni a targoncát, és kijavítani a hibát. Határozottan az egyik legfurcsább és legkülönösebb helyzet, amiben valaha voltam.

N: A legfurcsább helyzet, amivel találkoztam, az volt, amikor munkaidőben bezártak az ügyfél telephelyére, mivel az összes alkalmazottat a vállalat székhelyén kívüli gyűlésre hívták. Több telefonhívás után sikerült kijutnom.

 

Mi a NIketrans-nál szintén kiváló, országos lefedettségű szervízhálózattal rendelkezünk, hogy mindig a lehető leggyorsabb és minőségibb segítséget kaphassa. Válassza Ön is a Cat® targoncákat!

 

A cikk eredeti nyelven az alábbi linken olvasható:

https://eurekapub.eu/fleet-management

 

További hírek

Hírlevél